Thursday, April 12, 2012

Sequel Ex-Lover :: Kau ada feeling lagi dekat dia eh ?

Hye readers :)




First of all, entry ini dah sangat-sangat berhabuk sebenarnya dalam dashboard aku. Tapi tak ter-post since aku typing sebab ada benda yang lagi menarik aku rasa aku nak post time itu. And one more, entry ini pun quite short sebab tak banyak nak tulis -.-
Well, korang tengok tajuk atas pun dah tau kan apa topic aku kali ini. Yesh, ex-lover atLinkau dalam kata lain nya ex-boyf / ex-girlf. DANG! pehal lah asyik tanya aku pasal ni.
Kesahnya bermula macam bila ada kawan aku menyuarakan pendapat dia berkaitan dengan entry aku yang sebelum INI, dan dia mintak aku bagi pandangan aku pulak. ayatnya macam ini ;
kawan : aku dah baca entry kau yang baru ini (dah tak baru pun sebab lama sangat ).
Aku : Ouh. Thanx. So how ?
Kawan : Aku rasa kau kurang sesuatu.
Aku Apa dia ?
Kawan : Yelah, kau cakap kalau marah means dia suka lagi, kalau dia boleh relax je cakap pasal ex dia means dia dah lupa dengan ex dia which is tak ada perasaan lagi dengan ex dia tu.
Aku : Yes. Then ?
Kawan : Memang betul. Tapi ada jugak yang masih ada perasaan dengan ex dia, tapi dia still boleh treat ex dia baik je. Dan ada jugak yang memang tak boleh dengar nama ex dia sebab dia memang dah benci. So how ?

Fine. 

Disebabkan sepotong perbualan itu lah aku terfikir, betul jugak cakap dia. Tidak dinafikan yang aku memang dah terlepas pandang dengan golongan ini. Yelah, bukan ramai yang macam ini, tu yang terlupa. HAHA.


Now, aku sedar yang memang ada orang yang still suka ex dia, simpan perasaan baik punya dalam hati. Yang ex dia itu pulak aku tak tau lah. Maybe dah ada Girlf/Boyf lain or tak nak dengan dia lagi or belum boleh suka dia balik or ex dia pun still suka dekat dia, cuma dia je tak tau. So many possibilities. Eventhough, dia still treat ex dia tu baik tak kira apa pun keadaan yang aku sebut tadi. Tapi aku paling salute kalau dia treat ex dia baik even ex dia itu dah ada girlf/boyf baru while dia ada hati dekat ex dia. cool isn't ? For example, kau ada probs or something dengan girlf / boyf, then kau cerita dekat dia. Dia dengan sempoinya dengar kau punya cerita tanpa sebarang reaksi negatif yang kau sendiri pun tak boleh nak perasan dia punya keadaan hati dia sebenar masa itu. JENG JENG JENG! Ada jugak yang tak share probs dia dengan ex dia tu. contoh lain, kau gurau-gurau dengan dia, dia relax je layan kau macam kawan. kacau kau dengan minah atau mamat lain. dalam hati kau tahu ke ? makan hati dia silap-silap. kau je tak tahu. HAHA.


Yang lagi satu keadaan tu pulak, memang betul jugak apa yang kawan aku itu cakap. Ada yang memang marah dan menyampah dengan ex dia bukan sebab dia still suka, tapi memang dah benci kaw kaw. Yeap. Hakikatnya memang ada. Biasanya yang jadi macam ini mesti sebab ada kesalahan atau isu buruk yang pernah ex dia buat sampai dia sangat-sangat tak suka dengan ex dia. Bahaya itu. Kalau nak bagi contoh pun macam banyak sangat. Aku rasa tak payah aku cakap pun korang tahu kot apa yang aku maksudkan dengan benda buruk yang jadi antara korang.


In short, susah nak predict benda ini sebenarnya. Depends on the person itself, situation, etc.


P/S : To you my friend, kau beriya suruh aku buat entry ini, kau ada hati dengan ex kau lagi ke ? HAHA Gurau. :pp

No comments:

Post a Comment