Sunday, July 26, 2009

hOt temper

kali ini aku nak open tOpik yang memang sebati dengan diri aku iaitu hOt temper. hOnestly, aku ni hOt temper orangnye. senang jer nak marah. angin satu badan pun cepat jer. kalau ade benda yang rase macam tak kena dengan hati or mate aku, memang senang jer benda ni jadi. aku takde lah terus2 nak marah. aku akan cakap elOk-elOk dulu. tapi kalau 2 or 3 kali cakap pun tak jalan memang nasib kau lah. haha. salah satu faktOr temper ni ade kat aku maybe 'cuz keturunan aku yang sememangnye macam ini. 3 daripada 6 adik beradik aku adelah temper. atOk belah mak aku pun temper. dat's why mama aku pun temper.! haha. tapi temper mama tak keterlaluan cam kitOrang ini. dye agak penyabar orangnye. maybe usia dye yang dah meningkat & kitOrg lak masih muda. tu yang menjadi-jadi. huhu. sumtime aku pun risau gak dengan perangai aku ini. tapi nak wat camne. dah sejak azali macam ini. terima je lah. memang betOl pe yang orang tua-tua cakap. 'bila marah ingat-ingatlah kerana ketika itu syaitan cuba menguasai hati dan fikiran waras kita'. sO,aku kalau marah,mula2 jer aku memekak,lepas tu aku akan diam. tyme tu kOrang nak wat pe pun wat lah. malas aku nak layan. memang perangai aku dari dulu macam tu. kalau aku diam or moOdy, de lah yang tak kena tu. tapi kalau aku dapat marah sekali. fuh.! bez.! macam2 keluar dari mulut aku ni. aku akan cakap sampai aku puas aty & takde benda lagi yang nak dicakapkan. lepastu baru aku akan diam sampai marah aku reda. orang sekeliling & yang terdekat dengan aku maybe dah faham dengan perangai aku ni. hehe. sOry all.! aku ni pun jenis orang yang susah nak kawal air muka aku daripada ape yang aku rase masa tu. aku rasa cam aku dah habis cOntrOl. tapi tak rupanya. member & family aku lah yang pernah cakap benda ni kat aku. either aku marah ke, tak suka ke, happy ke, malu ke. dOrg senang nak predict pe yang aku rasa. benda ni berlaku secara spOntaneOus. otOmatik.! bukan sengaja. sumtime' tu try cOntrOl air muka tu. tapi tak bOley. kalau tengah marah tu kOnOn nak senyum lah. haha. lain senyum aku mase tu. tah lah. biarlah. nyway,thanx tO all my frens yang faham kerenah aku nih.!

No comments:

Post a Comment