Friday, July 24, 2009

harapan

kurang dari 3 minggu lagi, aku akan menghadapi trial SPM. urm, kejap je rase. even jangka masa tu makin tiba, i'm still nOt ready tO face diz test. entah lah. susah untuk aku luahkan ape yang terkandung dalam benak fikiran aku buat masa sekarang ini. aku tau yang family aku,especially my mOm letakkan harapan yang setinggi gunung kat aku untuk buat yang terbaik dalam SPM ni. hOnestly, aku rase t'beban dengan harapan yang dOrang henyakkan atas pundak aku. setiap hari ade je perkara baru yang dorang perkatekan n aku jugak tau yang mereka ingin aku penuhi cita-cita dOrg. aku.? aku pun punya impian yang tersendiri untuk aku gapai 'n of course impian aku jauh lebih tinggi melangit dari orang sekeliling aku. ape impian aku.? that's my secret r dear.! huhu. sama macam orang lain, aku tidak mahu kecundang dalam perjalanan hidup aku yang hampir dua dekad aku jalani setelah pelbagai onak aku tempuhi. aku juga tak mahu orang yang aku sayang kecewa semata-mata sebab aku. berat tanggungjawab aku sebenarnya. my mOm selalu cakap yang aku bOleh buat. maybe betOl pe yg mama cakap.tapi aku masih tak punya keyakinan diri 'tuk percaya dengan ungkapan yang keluar dari mulut mama itu. setiap anak yang lahir punya tugas sendiri yang sudahpun Tuhan berikan 'tuk kita semua laksanakan. salah satu dari tugas itu sudah tentu adalah penuhi harapan ibu bapa dan membahagiakan mereka. maka kerana itulah, aku jadi penasaran bimbang ia tak dapat disempurnakan sebagaimana yang pernah aku janjikan apabila lahirnya aku dari rahim seorang wanita yang aku panggil,mama.!ye. bukan itu saje cara yang kita ada untuk buat orang senang. tapi jika tugas semudah itu pun tak mampu aku laksanakan,apatah lagi urusan seterusnya. exam yang bakal aku jalani beberapa bulan dari sekarang merupakan penentu hidup aku buat selamanya. oleh itu,aku akan berusaha semaksima mungkin & berfikiran pOsitif seperti guru & mama yang kata aku boley buat. sO,thanx mOm, my family n teacher.!

No comments:

Post a Comment