Thursday, July 23, 2009

zaman KERIANGAN

bez x zaman kanak-kanak kOrg.? dah bape ary ni, aku tiba-tiba teringat dengan zaman kanak-kanak aku. ye r. nOw aku dah 17teen. a few mOnths later, aku akan melangkah keluar dari zaman yang paling aku sayang. schOol tyme babe. i knOw that i will miss diz mOment sO much.! if i can cOntrOl the tyme, i will never give it chances tO mOve n make us leave dis mOment. dulu aku selalu cerita dengan mmber yang aku dah tak sanggup nak skul. kena study, bila exam kena wat revisiOn sampai pecah kepala, dah tu belum tentu dapat result yang bez. kena ikut rule skul yang sumtime rse cam stupid rule. tapi, itulah sebenarnya yang buat zaman skul aku ceria. macam-macam ada.! then, bila t'kenangkan yang aku hampir ke garisan tamat persekolahan, aku jadi sayu. evryone of us akan bawak haluan sendiri yang kita sendiri tak tahu ke mana. yang dulunya hubungan persahabatan sekukuh tembOk cina tak mustahil akan rebah seperti debu. haih. itu yang sebenarnya aku jauhkan sekali. aku sayangkan kawan-kawan n of cOurse relatiOn yang pernah kita sulam. ketawa, menangis, air mata. evrytin'.! entah bila aku n mereka akan dapat duduk bersama bercerita dan bergurau senda sampai terburai gelak ketawa n air mata yang membuatkan orang sekeliling bengang. haha.! arh, tak suke cerita pasal benda ni. it make me sad. sumtime' bila mengutuk orang tak ingat dunia. lagi-lagi bila orang yang pernah cari masalah dengan kitOrg. fuh.! nasib kaulah. sape suruh buat. macam tak tau kitOrg mcm mane. ye. mak aku cakap, fren is nOt evrytin' in ur life. yeah, that's true. aku tak nafikan. tambahan bila dah habis skul. tapi kawan jugaklah yang mewarnai kehidupan kita sehari-hari. yup. aku tau. bukan semua frenship tu bOleh bertahan seperti yang kita jangkakan. aku pernah mengalaminya sendiri bila kawan yang kita dah anggap macam keluarga pergi macam tu jer dari cerita hidup aku.tapi, bukan sesuatu yang mustahil jugak untuk kita mencuba untuk bertahan di atas ranting-ranting pokok persahabatan yang kita semai bersama seawal dulu yang hanya sehalus lidi sehingga ia menjadi sebuah pokok yang rendang & gah berdiri di atas bumi ciptaan Tuhan.! aku bukan terlalu pentingkan kawan, tapi aku lebih kesah dengan hubungan yang dijalin. kawan tu sudah menjadi sebahagian diari hidup setiap daripada kita untuk kita tempuhi. mungkin janji yang pernah kita ikrarkan bersama akan dapat ditunaikan jika Yang Kuasa merestui persahabatan kita. truly frOm ma heart : FRENS.! ILY SO MUCH OKE.! especially : 3B (07) , 4B (08), 5B (09)

No comments:

Post a Comment