Tuesday, July 21, 2009

sinOnim : chilDish = lelaki

Ape meanin' childish bg kOrg.? urm, bnd ni bse dikaitkan dgn lelaki atau dalam bahasa lain adalah lambat matang. ye. mungkin ade daripada kOrg akan imagine lelaki yang suke buat lawak, kelakar, kuat main. ye ke.? maybe.childish ni bukannye satu keburukan. dye ley wat org keliling dye ketawa dengan sikap dorg 2. tapi sumtimes attitude ni annOying gak. lagi-lagi bila dOrg ni wat perangai tak kena tempat & masa. bukan tu jer. sumtime aksi-aksi yang dOrg wat 2 menyakitkan aty & mate yang memandang. pe aksi tu, rasenye kOrg pun faham kn. agak-agak lah brO.! hOnestly, aku tak berape suke dgn attitude ni. tp bukan aku tak ley terima langsung golongan ni. aku still ley b'kawan dgn dOrg 'cuz dOrg ni m'hiburkan. bgi aku, bnd ni sbnye. urm, cmne nak cakap eh.? tah r. byk bnd yang kte ley wat org ketwa selain drpd aksi2 n pecakapan yg annOying 2. de tu, mentang2 de yang ketawa, bukan main galak lagi dOrg wat perangai. ha. salah orang la. aku ni bukan penyabar sangat. huhu. maybe pihak perempuan agak selamat dengan 'istilah' ni 'cuz kita merupakan golongan yang cepat prOses kematangannya. tapi tak dinafikan juga, sumtimes keluar gak perangai yang tak betul tuh. tapi rasenye, tak seteruk lelaki kOt. tOl tak babe.? yeah. yang nyata, attitude ni bukan satu keburukan & bukan juga satu kebaikan. pandai2 lah bawak diri dalam kelompok yang kOrg bergaul. bukan main redah jer. bukan semua orang suka. bak kate pepatah melayu, 'masuk kandang harimau, mengaum. masuk kandang kambing, mengembek.' fikir-fikirkanlah.

No comments:

Post a Comment