Tuesday, March 12, 2013

Diari #1



Bilamana hati kau tengah mula nak berbunga, apa yang lalu depan mata semua nampak cantik. Benda takde kena mengena dengan kau pun kau boleh senyum simpul. Orang cari pasal pun kau boleh ketawa. Indah je dunia.

Orang kata kalau hati tengah bahagia, kita boleh nampak dari air muka. Senyum sengsorang entah kenapa. Tengok cara senyum pun dah boleh agak apa sebabnya. Tak perlu tanya. Dan  kalau kau tengok muka aku sekarang ni, kau rasa aku tengah bahagia ke berduka? 


Cinta dan sayang mula dari rasa suka. Dan kalau aku semai rasa suka ni sampai jadi cinta, boleh ke? Mungkin terlalu awal untuk aku bercerita sesuatu yang tak pasti mana letak duduknya perkara. Cuma aku tak berharap apa-apa sebab aku tak tahu apa yang menanti aku kat depan sana. Pengalaman dah ajar aku segalanya. 

Tuhan, mohon pinjamkanlah rasa bahagia kurniaan Kau untuk aku selamanya. 

No comments:

Post a Comment