Thursday, January 31, 2013

Kalah Lagi.



Ada satu malam tu aku tweet,


I only exist when you need something.

Dan sejurus selepas tu aku mendapat reply dari kakak kawan aku yang kurang lebih berbunyi, 


Cuba disappear pulak bila dia perlukan something. Gigih efa!

Kau rasa apa reaksi aku? 


.............................

Ya, aku terdiam. Aku tak tahu apa yang tengah berlegar dalam kepala otak aku time tu.

Lepastu aku cakap sendiri, 


Ingat senang ke nak buat macamtu? Aku dah cuba. Tapi sama jugak. Gagal.

Bukan dia yang gagal, tapi aku. Nak kawal diri dari buat tak tahu bila dia perlukan aku tu sumpah bukan senang. Pernah je aku cuba keraskan hati tak layan dia, tapi tak lama mana pun. Ending dia aku ikut jugak kerenah dia. Sakitnya hati dengan diri sendiri. Mana entah hilangnya keras kepala aku, hati batu  Lenyap macam tu je. 

Mustahil korang tak pernah berada kat tempat aku. Maksud aku bila dia perlukan kau, kau buat keras hati. Buat tak tahu je. Seriously boleh? Jangan tipu. 

Ada sekali bila aku bagi cadangan, dia kata okay. Bila sampai nak laksanakan benda alah tu, dalam gelak aku suruh 'pihak lagi satu' buat. Bila aku cakap macamtu, dia pun pesen aku, diam. Dia tak pernah paksa aku untuk buat sesuatu. Tapi dia akan cakap,


Takpelah. I try buat sendiri. Nanti kalau apa-apa I tanya you sebab I tak reti.

Ampun, kau boleh tahan ke macamtu? Betul kau boleh tahan?

Jujur cakap, aku tak. Dan ya, aku kalah lagi. 

Sampai bila aku tak pasti. Tapi satu saat aku akan menang. Atau terpaksa menang. 

No comments:

Post a Comment