Thursday, December 16, 2010

beberapa golongan pengguna facebook

sambil fikir nak psot entry pasal apa, aku online fb. then, aku terfikir nak buat entry pasal status yang fb users posted tu.

FB dah macam alat penghibur aku even kadang-kadang membosankan. apa yang buat aku gelak tu sebab tengok kerenah tulisan orang.

Golongan 1


Ada certain user yang suka maki orang. post status semua nak mencarut. takde adab betul. bila orang maki balik kau tengok dia punya gaduh macam mana. ayat semua superb. hafal pulak tu senarai perkataan mencarut tu. pelik aku. tak pandai english. tapi bab mencarut, english, bahasa melayu, bahasa cina, pe jadah semua dia tau. hebat kan ?

Golongan 2


Ada yang suka berdrama dekat status fb.
perempuan : i love u sayang
lelaki : i love u too bie. i promise won't leave u. u the my only baby.
perempuan : prove me. i'll keep ur promises.
lelaki : okay bie.
ini tersangat euww okay. tak perlu korang nak mention satu dunia pasal janji sehidup semati korang yang belum tentu jadi tu. memang lah tengah fall in love habis kan. aku tau tu. tapi behave sikit lah. orang lain pun ada couple jugak. okay, aku tau mesti korang kata aku jeles kan ? teramatlah fitnah benda tu. kalau nak, dah lama aku bercintan-cintun dekat fb. silap-silap ayat jiwang aku lagi hebat dari korang. okay, itu tipu. honestly, aku tak pandai buat ayat jiwang.

dah puas bersayang-sayang, gaduh pulak. maki hamun semua keluar. time tu sayang-bie dah takde. silap-silap aku-kau je yang ada. mulalah, pergi mampuslah, kau ingat kau hensem, kau ingat kau lawa. padahal, itulah dulu yang dipuja-puja, yang dipujuk rayu. bila macam ni, dah macam musuh ketat zaman perang dunia kedua.

kalau habis kat situ je takpe. nak-nak yang agak tak tahu nak malu kan. dah puas maki hamun, mencarut-carut. boleh pulak sambung bercintan-cintun. sesi bermaafan dan berjanji setia balik. pfffttt. apa punya manusia lah. matang sikit boleh tak ?

Golongan 3


ini pulak yang macam jiwa kacau. post status semua sedih je.
  • apa salah aku. apa dosa aku. aku tau aku siapa. tapi jangan lah buat aku macam ni.
  • aku doakan kau bahagia. aku tau aku bukan manusia sempurna. tapi kau kena sedar yang takda manusia sempurna atas dunia ni.
okay okay. aku bukan nak menganjing ke apa. tak. kalau sesekali tu aku faham. there must be something bad happen.tapi kalau wall kau dah penuh dengan status macam tu je, ha, there must be something wrong inside you. haha. aiyoo, chilled lah. jangan lah sedih memanjang. go and get ur life.

Golongan 4


suka taip guna cara yang entah apa-apa. sakit mata dan sakit jugak hati aku nak membacanya. sampai kadang keluar jugak perkataan biadap dari mulut aku sedas dua. contohnya :
  • hariniw akuw sukew sangat sebab dapat shoppings dengawn family. bez urh. rasew tak puas oww. nak jalan-jalan lagiw urh. bowleh taks ?
  • aKu berSyUkUr sAnGat dApAt kEpUtuSaN yAnG bAiK. TerImA kAsIh SeMuA atAs dOa KaLiaN.
  • you think i worried about you..(kau saper ha?) sorry no wonder la...(ada aku kisahhhh!) who are you...(i know already la)..please la..forget it...! (lupakan je lah)
ini antara koleksi menyampah yang aku dapat. aku tak suka lah macam kat atas ni. alahai. yang 1st tu dah macam hape je banyak W. yang 2nd keyboard diorang ada masalah aku rasa. that's why kecik besar huruf tu. tak stabil. yang 3rd tu terlalu baik hati sampai tolong translate apa yang dia tulis. maybe dia ingat readers tak reti cakap english. boleh jadi jugak.

Golongan 5


suka post quotes. tak kira lawak, motivation, love, etc. ni boleh pakai lah sebab kadang-kadang quotes ni mengena jugak kat diri or situasi.

Golongan 6


promote bisnes. unstoppable lah, skim cepat kaya lah, bisnes online lah. lepas tu tunjuk duit ribu-raban dengan kereta besar siap tagged nama orang. dia tak tau ke benda tu bahaya ? silap haribulan orang datang cari kau, rompak bunuh bagai. tak pasal-pasal mati. kan dah. niat nak tolong orang lah kononnya, tapi last-last makan diri. kesiann pulak.

Golongan 7


suka buat fb jadi medan memerli orang. ada je benda nak diperlinya. ada je yang tak puas hati. yang peliknya, cakap depan-depan tak berani. post status kat fb satu dunia baca berani pulak. macam-macam lah.

guna lah facebook ni sebaik mungkin sebab ini laman web sosial. terpulang lah kat diri masing-masing nak guna macam mana. enjoice :)

*P/S : aku paling pantang dengan yang golongan 2 tu. amatlah tidak matang wahai kakak, abang dan adik sekalian.

4 comments:

  1. Effa....
    Effa ckp tk serupa bikin laa.
    nice blog :-)

    ReplyDelete
  2. jgn pantang2 aja.....

    ReplyDelete
  3. kau ckp mcm kau bagus. cermin diri la wei..dunia tak perfect! anyway... nice blog but bullshit content.
    dari
    -gadis tak puas hati.

    ReplyDelete