Tuesday, October 6, 2009

cukup setakat ini

camne nak start stOry? harini pergi sekOlah cam biasa. tapi entah kenapa,hati aku rasa lain. aku rasa fed-up dgn mereka2 yang tak pernah berubah.sampai bila? ye,befOre diz aku rasa bertanggungjawab untuk advise dOrang.datang & ajar dOrang even dOrang tak pernah mintak semua tuh.tapi takpe.aku tak kesah.kita kawan kan.maybe lebih dari kawan,teman.sumtyme aku diperlekehkan camtuh jer.mase kte ajr,cakap dengan orang lain.mintak kita explain byk kali. igt kOrg bayar aku ke 'tuk ajr kOrg.?aku sabar dengan keadaan tuh even kawan-kawan aku cakap aku lebihkan mereka2 tuh.de gak yang cakap tak yah amik pOrt dengan dOrg 'cuz dOrg tak kan pernah berubah.aku jadi bahan dalam geng aku kadang tuh.maybe dOrang tak pernah tahu tentang itu.tapi takpe.ketika itu aku masih percaya yang aku boleh mengubah diri dOrang. aku gagahkan jugak hati nih.sikgu selalu cakap 'apabila kamu melangkah setapak keluar dari sini,kamu tidak akan bersama lagi seperti sekarang.tiada siapa akan bantu kamu.kamu akan ada hidup sendiri.kerjaya sendiri.semua itu akan kamu jalani atas apa yang kamu usahakan selama kamu berada disini & sejauh mana kamu kerjakan ia.tidak kira sehebat mana relatiOn kamu.tidak kira apa jua hubungan kamu.'itulah yang sering terngiang-ngiang di telinga aku.tapi aku tak pernah mengia & menidakkan kenyataan tuh.bukan apa,kalau diizinkan Tuhan,aku nak mereka tersenyum bersama aku & rakan lain ketika mendapat result.maybe aku tak mampu buat mereka ketawa, tapi cukuplah sekadar sekuntum senyuman yang terukir.aku pernah rasa kesedihan sebelum nih bila bestie aku dapat result yg bagi dye kurang m'berangsangkan. tambahan lagi bila result aku jauh lebih baik dr dye. aku taw dye kecewa sangat.tyme tuh aku rasa agak b'salah 'cuz t'fikir.selama nih aku belajar syOk sendiri ke sampai aku lupakan dye? tak tolOng dye?kedekut ilmu ke aku nih? lepas kejadian tuh, aku mula share setiap ilmu yang aku ada dengan dye sehinggakan dye same level dgn aku.lebih dasyat result dye mengatasi aku.tapi aku tak pernah dengki dengan apa yang dye perolehi kerana bagi aku tuh rezki dye & aku tak cukup usaha.begitu juga yang aku cuba lakukan dengan mereka2.sampailah hari ini. aku mula mengakui kenyataan yang keluar dari mulut cikgu tuh. benar apa yang dikatakan. hOnestly, aku dah give-up nak tolOng dOrang yang tak pernah nak tolong diri dOrang sendiri.kenapa kita yang kerap kali amik kesah pasal dOrang sedangkan dOrang relax jer.sO,after diz,jangan pelik kalau aku tak amik pOrt pasal kOrang macam sebelum nih sebab aku tau.pe sekalipun yang aku wat 'tuk kOrang.benda tuh tak kan pernah berhasil.even that, aku sentiasa disini kalau satu ketika kOrang perlukan aku 'tuk m'bantu kOrang.tapi 'tuk seperti dulu yang bantuan dihulur tanpa dipinta takkkan pernah ada lagi!tak kira sape pun kau!cukup setakat pe yang pernah aku berikan.

No comments:

Post a Comment