Tuesday, June 14, 2011

Mid-Term Result ?

Hye readers :)

Masa aku taip entry ni, aku baru balik dari sekolah, mandi, lepak-lepak.tiba-tiba rasa nak post something which is apa yang aku rasa sekarang.

Well, today aku dah dapat semua paper mid-term and MUET result. Alhamdulillah untuk result MUET. Aku tahu result aku tak sebagus korang, tapi at least aku achieved minimum target aku. So what ? But for mid-term result. it sucks okay! Honestly, aku quite disappointed dengan apa yang aku dapat itu. Yes, graph prestasi aku menurun. Hmmmm.

Tadi dalam kelas aku list down semua markah paper yang aku dapat. Tak campur dengan carry marks sebab aku nak tengok pure result aku. Again, mengecewakan. Tak mencapai target aku. Tak cukup puaskan hati aku sendiri pun. Disebabkan kekecewaan itu (HAHA) aku pun asyik duk terfikir je. Macam mana aku nak overcome problem ini. Jasad dekat kelas, minda tah kemana. Risau sebenarnya. ( risau risau, tapi perangai macam itu jugak. pffffft )

Aku tahu itu je yang aku layak selaras dengan usaha aku yang sebanyak itu. Memang, tapi itu lah. Salah aku jugak sebab tak buat betul-betul. Leka. Aku tahu tu. Bila dah jadi tengok result aku yang menyakitkan hati dan mata yang sedia sakit ni, macam nak melalak pun ada. HAHA. Terfikir aku kalau STPM aku nanti macam mana lah.

Macam yang tadi classmate aku cakap dia risau dengan studies which is cikgu dah bagi spot questions tapi bila sampai masa, result still macam itu jugak. Ada yang cakap dia pathethic. Lantak dengan yang siapa cakap, tapi aku faham apa yang dia rasa sebab aku pun pernah terfikir macam itu jugak. Try imagine kalau STPM, no spot questions. Apa jadi ? Yes, aku dah sedar dan fikir hal ini sangat-sangat lama cuma aku tak pernah suarakan before this. Bukan bila aku jatuh, tapi bila graf aku naik sekalipun. Ye lah, markah memang tinggi, tapi ada spot. kalau takde, gerenti rendah kan. Haissh.

Kalau nak cakap risau, siapa tak risau. Kalau nak cakap tak sakit hati tengok member markah tinggi, siapa tak sakit hati. Kalau nak cakap tak kecewa, siapa tak kecewa. Tapi nak buat macam mana, dah itu je mampu. Bukan. Bila fikir balik, boleh lebih, tapi sebab malas. main-main. Yes, I am. Plus, aku pun belajar tak serajin dulu masa aku nak PMR and SPM. sekarang kalau takde homework harapan aku nak bukak buku. tunggu ada baru bukak. Saja-saja nak revision memang bertuah. Harapan tinggal impian. Sekarang, baru padanlah dengan muka kau kan. EEE. sakit hati aku.

Masa nampak macam masih banyak. Tapi bila kira-kira, tak lama dah weii nak STPM -.-

To me : Wake up and do something for ur STPM please. Stop playing and be serious in ur studies.

P/S : Aku tak pernah rasa serisau ini masa nak SPM, padahal dulu lagi aku kuat main. Well,faktor umur barangkali. HAHA.

No comments:

Post a Comment