Tuesday, February 16, 2010

sekOlah VS kerja

ape beza sekOlah dengan bekerja?

sekOlah :

serius terbaik beb! aku paling suka zaman sekOlah. kita bOley wat pe jer mase tuh. bukan lah maksud aku sampai bOley langgar rule sekOlah. tapi biasalah kan. aku ni tak de lah baik sangat. degil jugak. rehat bOley masuk lambat. 10 minit lambat masuk kelas lepas rehat tuh dah menjadi kebiasaan aku. haha. favOurite tyme aku bila rehat dengan balik nak cepat jer. lagi 15 minit nak balik jer dah menggeletek. rasa panas jer punggung nih nak balik. bukan per, takut bas tinggal. malas nak naik bas luar. hehe. rasanya classmate aku sume dah tau dengan habit aku nih. bukan aku sOrang je taw perangai tak betul camnih. partner sebelah aku pun same eh! haha. hw pun kadang tak siap. tapi tengOk subjek gak. kalau subjek bez siap lah. kalau tak, faham-fahamlah kan. pOnteng kelas? takde kOt. mase zaman jahiliah fOrm 2 dulu ye lah. tapi naik form3 dah berubah. mana taknya. disebabkan kedegilan aku tulah aku turun kelas! alahai...malas datang sekOlah yer. tuh memang. senag jer nak decide. takyah nak fikir pe. cikgu takde bOley bOrak sampai lebam. sedangkan cikgu de pun bOley memekak kan. haha. masa exam bila dah siap bOley tidO.

kerja :

masa kena tepat. rehat ker, masuk ker, balik ker sume kena tepat. tak bOley kurang langsung masa bekerja. tak bOley nak main or bOrak lebih. nanti bOs pandang semacam jer. tak bOley tidO sesuka hati. nak cuti pun kena fikir sepuluh kali. nanti kena potOng gaji. lebih cuti 'u're fired!'. huhu.

cOnclusiOn, sekOlah jauh lagi serOnOk dari kerja even kerja tuh dapat duit. miss my schOol meh!

No comments:

Post a Comment