Sunday, August 2, 2009

tak tau malu

semalam skul aku wat ary canteen. nOtg special. cm borg jer nak layan benda2 ni skang. dengan kepala berserabOt. haih. aku pun lebih kurang jer g. kupOn banyak aku derma kat kelas cuz malas nak beli benda yang bukan2 tuh. balik tuh umah aku de wat kenduri doa selamat cikit untuk arwah atOk n uncle aku belah mama & sambut puasa. penat bukan main lagi. tengah baca yasin mata aku bOley t'lelap plak.! haha. xpenah2 aku wat perangai camtu. ngantOk ouh. yang datang pun tak ramai cam selalu cuz skang musim orang nak kejar timing wat kenduri. kan dah nak puasa. habis baca yasin biasalah, masa untuk makan. ha, inilah yang selalu menyakitkan aty & mata aku. mama jemput orang tu untuk memeriahkan majlis & paling penting adalah mintak sedikit jasa baik orang ramai tu untuk sedekahkan bacaan yasin kepada ahli keluarga kami yang telah pergi. malangnya, makcik2 tu datang sekadar untuk makan. ee.bengang gile r.! makcik depan umah aku tu lagilah, mama tak jemput pun dye, dye datang. tu aku bOley tolak tepilah. tapi yang buat aku panas aty, dye datang tanya dah habis ke belum makanan. belum masuk rumah aku lagitu. masuk umah tak bersalam dengan mama, kakak aku pun dye tak salam, aku pun dye tak salam. terus cakap nak bagi anak2 dye makan dulu. hellO, kO ni tak malu ker.??! dahtu, melantak bukan main banyak. fuh, mengalahkan ahli marhaban yang mengaji tu.! darah aku dah naik sampai otak dah aku rasa. aku memang tak tahan tul lah benda2 cmni. cepat je nak ngamuk. seb bek aku sabar. evrytyme orang wat kenduri, tak penah nak beradab cikit. jiran2 aku sume camtu. aku tak kate aku baik, at least takde lah sampai macam tu kOt. padahal masing2 dah tua. datang nak makan jer. orang bace yasin bukan reti nak hormat. diamlah sikit. ni tak, mengumpat tak sudah. tapi takpe, hujung tahun ni maybe family aku akan buat kenduri lagi untuk khatankan adik aku. tyme tu, aku akan wat aku punya cara pulak. makcik2 get ready oke. kite tngOk reactiOn dOrang cmne. aku bukan saje nak malukan dOrang. tapi. ee. tak tau nak cakap camne.!!

No comments:

Post a Comment